torsdag 7. august 2008

Tøffe Kristine

Når vi tenker på hagen vår så må vi bare inneforståes med at denne nok er temmelig full av krypdyr og etterkopper. Ikke bare har vi vepsebol i takrenna i bakgården (se, jeg kaller det bakgård, da blir det lissom så ordentlig og ikke bare en halvsving dårlig lecablokker som innhegner en flekkete betongplass, skyggelagt av et uthus som lukter døde kaniner), men vi har også tydeligvis Edderkoppis King Casa utenfor. Ikke at det har vært så mange edderkopper i huset egentlig, mest veps, men denne ene gjorde opp for det meste. Må minst ha vært prinsen i huset. Og nå har vi erklært blodskrig med denne verdenen der ute, smarte oss. Det var i går at Hilde oppdaget dette halvmeter lange glidende beistet av et åttelegget kryp og da vi skulle drepe det med foten av en stol pilte den selvfølgelig bak bokhylla. Etter å ha demonert hele hylla, dratt ut støpsel i veggen, fjernet lister og begynt med brekkjernet* glippet Kristine lett på døra og sa med trøtt stemme "gi dere a jenter, jeg knærter'n imorra". Ok, ok - vi er kule med det, vi kan takle det. Dørene inn til soverommene har jo vært lukket. Vi går hvert til vårt og uten å slå på lyset sovner vi. Så, i dag tidlig går jeg søvndrukken ut på do og møtes god morgen av Prins Ed som står og passer på kjellerdøra. Grei, da! Grei eller ikke grei - karen må dessverre dø. Kristine tropper opp med sitt ultimate våpen; et par flak dopapir. Jeg hyler febrilsk at hun ikke kan drepe den med papir, hun kunne jo få gørr på fingeren eller enda verre; kjenne overflaten gjennom papiret. Ok, så hun skaffer en sommersko som sjelden brukes, reiser seg opp til sin fulle høyde og befaler Edderoppen å stå stille. SMACK, - så er den en liten, sammenkrøllet, rykkende bylt på gulvet, Mette danser seiersdans i jubelrus og Kristine tørker opp innvoller på veggen.

Lite ikke Kristine er tøffest av oss! :D


*ikke alt dette er helt sant.

5 kommentarer:

Kristine sa...

Åh Mette... Jeg dør av latter!!!

Det er jo bare så morsomt at du sier jeg er den tøffeste, for hvis det skal være en offentlig sannhet må det også understrekes at jeg utmerker meg som en tøffing kun, og bare kun, på dette område. Når noen er så skrekkelig redd for et lite vesen, 1/100 av din egen størrelse, må jo jeg steppe inn og og handle:)

Det kan jo kanskje belyses at jeg er en skikkelig utmerket pingel på så mange andre områder...:)

Linda sa...

I det mitt indre øye ser for seg tårnets fem prinsesser stående og klamre seg til hverandre på en liten krakk, som elefanten på sirkus, og ropene om hjelp, Iiiikkh, help, hilfe, ekkelt, blækh!!! overdøver bassen fra andre etasje tenker jeg at: er ikke dette tidspunktet for å tilkalle hjelp fra ridderne der oven?

Mette sa...

Ooooh, at vi ikke tenkte på det! Neste gang skal vi hyle til de kommer, ingen tvil. Vi snakker jo virkelig prinser der oppe, stødige menn som har moral og verdi i livet.

Kristine, - men hver gang du føler deg litt pinglete så kan du bare si: men jeg drepte en edderkopp! Jeg er ikke redd for dem!
:D

Betty boo sa...

Hi hi, sykt morsomt da... Kristine, at det går an, du imponerer!!:)

Jeg gleder meg til flere updates her inne, digger å lese dem!

ElinSire sa...

Mette, det er bare så morsomt å lese innleggene dine! Du er rå på å skrive :)