mandag 25. august 2008

Tann-tortur

Etter råd fra min nye (og meget kompetente) tannlege, gikk jeg med på å legge meg under kniven. Knutsen fikk gode referanser fra mange kanter, og jeg har lenge visst at jeg har trøblete visdomstenner, så da tilbudet om operasjon kom tenkte jeg; jaja, hvorfor ikke bli ferdig med det!

To timer etter endt operasjon, godt plassert på mammas sofa, angret jeg på at jeg var så dumdristig, at jeg frivillig gikk med på noe slikt. Bedøvelsen var på vei ut, og i gjenbytte kunne jeg glede meg over smerten i det store krateret der tanna pleide å ligge.

Når jeg nå ser tilbake på flere dager med hevelse, smerte og lite mat begynner jeg å innse at det kommer til å bli verdt strevet... Ansiktet tar atter sin vante form, måltidene er ikke lenger så uoverkommelig og smaken etter kraftig bedøvelse forsvinner med all den deilige maten jeg kan suge i meg...

Et skår i gleden er likevel at jeg har 3 visdomstenner igjen... Men den tid, den sorg





12 kommentarer:

Mette sa...

Stakkars Kristinemor, - det der er ikke noe godt! Men du kan være glad for at den tanna ikke vil komme til å plage deg noe i fremtiden, også blir det bedre plass for alle de andre tenna, og det er jo fint.
Du ser fryktelig stakkars ut, stakkars.
*klemme*

Linda sa...

Stakkars kristine! Høres ikke digg ut nei... men ikke tenk på de tre som er igjen! Tenk på den ene du alt har fått ut! ^^

:) sa...

dakar tinemor :(

Linda sa...

Knutsen ruler da :)
Nå går vel alt så mye bedre?!

Betty boo sa...

Syns det blei mye tannprat her jeg:)Tannbørste, tannprat... Men du har rett, det ER synd på deg da! Men tenk på det som med synden; den ene tanna du har tatt, kommer aldri igjen!!

Elin Merethe sa...

God Bedring og lykke til med å finne på flere overskrifter som begynner på "T"...

Betty boo sa...

...og hhva skjer med updates da? Og HVA SKJER MED Å IKKE LINKE OSS FRA SIA DERES?? Venter at derer retter opp i sakene deres snarest...;)

:) sa...

hahah ;`) Jeg ler av at dere faktisk kun har t-titler OG at fru Bråthen observerte det! Ikke verst.

Ps: Jeg har det kuleste ordrebekreftelseordet: ugwazeba. Ugh. Washeba? wazhera?

Liv Kari sa...

Jeg også har kult ord. Qeqze? Lissom spansk. Que? ze! Kan ikke spansk men ennihåvv..

Mette sa...

Fru Bråthen, vi har tusenvis av ord å ta av! Og når vi går tom går vi bare over til å finne på! JE! :D ikke verst at du la merke til det nei. Sånn er det når man bor i Tårnveien og Tror man er Tøff.

:) sa...

Nå er mitt jukiddso. Det var tøft :-) Yo! Kiddsa!

Kristine sa...

Takk for masse omtanke. Har ikke vært online på massevis av dager, men nå tar jeg igjen det forsømte:) Ja, alt er så mye bedre! Helt bra faktisk...